Lymfaterapia ja yksilöllisesti mitoitetut tukisukat tai -hihat

lymfa käsi

Lymfaterapialla tehostetaan elimistössämme virtaavaa imunestekiertoa kevyin pumppaavin ottein. Se on tehokas ja kivuton hoitomuoto, joka sopii erityisesti turvotuksen hoitoon, kivun lievitykseen ja rentoutumiseen.  Alaraajaturvotus on erittäin tavallinen laskimovajaatoiminnan oire; sen lisäksi tyypillisiä oireita ovat painontunne, lihaskrampit sekä kipu.

lymfa jalat

Pitkälle kehittyneessä vajaatoiminnassa saattaa syntyä vaikeasti paraneva säärihaava. Lymfaterapia on myös hyvä apu säärihaava-ongelmien hoitoo sekä sen avulla  hoidetaan myös rintasyöpäleikattujen turvotusongelmia. Lymfaterapiasta on hyötyä mm. kroonisten kiputilojen ja leikkausten jälkitilojen hoidossa.

Hoidon tehostamiseksi ja oireiden lievittämiseksi teemme tarvittaessa lisäksi lymfasidoksia. Kevyemmän puristusluokan tukisukkia turvotusta ennantaehkäiseväksi tai työkäyttöön, löytyy suoraan myös omasta hyllystämme.

Lymfaterapiaan voi tulla lääkärin lähetteellä tai ilman. KELA:n korvauksen voi lymfaterapiasta saada laajan kirurgisen toimenpiteen, sädehoidon, kroonisen infektion ja imusuoniston kehityshäiriön hoidossa.

Yksilöllisesti mitoitetut tukisukat tai -hihat

tuis

Tarvitsetko yksilöllisesti mitoitetut tukisukat tai tukihihan operaation jälkeen tai sitä edeltävänä?  Onko alaraajoissa laskimovajaatoimintaa ja turvotusta? Varaa aika lääkinnällisen tukituotteen mittaukseen! Kauttamme voit tilata mittojen mukaan tehtyjä yksilöllisiä tukisukkia ja -hihoja sekä hanskoja, jotka ovat tärkeä osa turvotuksen päivittäistä itsehoitoa. Maksuvälineenä käy tällöin myös lääkinnällisiä tukisukkia tai -hihoja varten saatu maksusitoumus. Valikoimaamme kuuluvat Venosanin laadukkaat tukisukat, – sukkahousut ja -hihat sekä tukihansat.